E-dostępność

Oświadczenie o dostępności

Dostosowanie indywidualne

Strona zawiera okna informacyjne dotyczące poszczególnych dziedzin działalności szkoły. Użytkownicy szczególnie zainteresowani konkretnymi tematami mogą dostosować wygląd strony, przesuwając poszczególne okna tak, aby były one zawsze widoczne. W tym celu należy, klikając na belkę z nazwą okna, przesunąć je wyżej bądź niżej.

Powiększanie czcionki

Rozmiary czcionek zastosowanych na stronach są określone w sposób względny, co pozwala na dostosowanie rozmiarów do potrzeb użytkowników. Aby zwiększyć rozmiar czcionki na stronach, należy zmienić ustawienia w przeglądarkach:

  • Internet Explorer: Menu „Widok” > „Rozmiar tekstu” 
  • Firefox: Menu „Widok” > „Powiększenie” (Ctrl++) 
  • Opera: Menu „Widok” > „Powiększenie”

 

Korzystanie z galerii zdjęć w artykułach

Po kliknięciu na obrazku zostanie otwarte okno modalne z dużą wersją obrazka. Możliwe będzie przeglądanie galerii kolejnych obrazków.

Korzystanie z galerii za pomocą skrótów klawiszowych:

  • Escape: zamyka galerie.
  • Spacja: uruchamia/zatrzymuje automatyczny slaidshow (play/pause).
  • Lewa strzałka: poprzedni slaid.
  • Prawa strzałka: następny slaid.

Zgodność ze standardami W3C

XHTML 1.0 Transitional 

Kod umieszczony na wszystkich stronach jest weryfikowany pod kątem zgodności ze standardami wytyczonymi przez organizację W3C dla języka XHTML 1.0 Transitional.

Zgodność z wytycznymi dotyczącymi dostępności treści internetowych 1.0 (WCAG – ang. Web Content Accessibility Guidelines)

Strona spełnia poziom zgodności „Podwójne-A”.

Jeśli na jakieś stronie zostaną zauważone błędy, niezgodności z wyżej wymienionymi standardami, będziemy bardzo wdzięczni za ich zgłoszenie:

Wersja do druku

Wszystkie strony posiadają specjalnie przygotowaną wersję do druku, która umożliwia drukowanie informacji znajdujących się na stronie. 
 
Technologia

Wszystkie strony zostały przygotowane w oparciu o kaskadowe arkusze stylów (CSS – ang. Cascading Style Sheets). Pozwala to na oddzielenie treści strony od warstwy prezentacyjnej.

Skip to content